Jedna nova studija
pokazuje da jedan sastojak u vinu omogućava miševima da žive duljim i zdravijim
životom. Kako je to moguće i na koji se način to može odraziti na ljudski život
objašnjava.
Znanstvenicima je
već neko vrijeme poznato da nešto u crvenom vinu, te u hrani tamnocrvene, plave
i tamnoljubičaste bolje pomaže poboljšanju našeg zdravlja. Jedno novo
istraživanje pruža mogući odgovor na pitanje zbog čega izgleda da neki ljudi
koji se hrane takvim namirnicama žive dulje i imaju manje zdravstvenih
problema. Znanstvenik Raphael DeCabo iz američkog Nacionalnog instituta koji se
bavi problemima starenja kaže da bi se to moglo pripisati sastojku po imenu
resveratrol.
DeCabo je želio ispitati tu tezu ispitivanjem količine
resveratrola u miševa. "Proučavali smo
grupu od preko godine dana starih 500 miševa. Njihova starost odgovara ljudskoj
dobi od 35 godina. Znači, oni su prešli prvu trećinu svog života. Hranili smo
ih neprestano, sve dok nisu uginuli, dvije godine kasnije. Dakle, resveratrol
smo im davali oko dvije godine".
Miševima su,
međutim, davali različitu hranu – viskomasnu, onu normalne masnoće, te niskomasnu.
Nekima je dan resveratrol, a nekima nije. Nakon dvije godine, DeCabo je
zaključio da je ovaj sastojak imao pozitivan učinak na zdravlje onih miševa
koji su ga primili. Njihovi su tjelesni organi bili zdraviji, a životni vijek
duži. "Kod njih je
prisutno puno manje bolesti srca i krvnih žila, te ukrućivanja i oštećenja
arterija. Tijekom ostatka njihovog života primijećeno je poboljšanje u preradi
i prijenosu glukoze. Općenito, njihov je metabolizam puno bolji od miševa koji
u sebi nisu imali resveratrol".
Otkriveno je da resveratrol potiče stvaranje bjelančevina u
našim stanicama. DeCabo kaže da te bjelančevine pomažu ispravnom radu stanica i
naše DNA, dakle uključene su u svakodnevne aktivnosti naših stanica. Međutim,
on dodaje da još uvijek ne postoji dovoljno potkrepljivih dokaza da bi se
ljudima preporučilo uzimanje resveratrola u obliku tablete kako bi poboljšali
svoje zdravlje. No, kaže, ljudi bi trebali uzimati resveratrol prirodnim putem,
kroz veću konzumaciju voća i povrća jarko crvene, plave i tamnoljubičaste boje,
te uz više crvenog vina, jer svi oni sadrže resveratrol.
DeCabo kaže da mu je
ovo istraživanje promijenilo vlastite navike. Od sada osobito jede više grožđa,
te crvenog voća i povrća, i nastavlja s konzumacijom vina. Ovo je istraživanje
objavljeno u stručnom časopisu Cell Metabolism