Persian ▪ صدای آمريکا
وظيفه ما تنها خبر رسانی است 

فقط متن
جستجو

 
تحقيقات جديد نظريه احتياج به نوشيدن هشت ليوان آب در روز را رد ميکند

03/04/2008

پژوهشگران آمريکائی ميگويند افراد سالم لازم نيست هر روز هشت ليوان آب بنوشند.

 پزشکان در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسيلوانيا ميگويند فقط افرادی که در مناطق گرم زندگی ميکنند، و ورزشکاران، به نوشيدن آب در چنين حدی، و احتمالا بيشتر، احتياج دارند.

 پزشکان ميگويند افراد معمولی و متوسط از نوشيدن آب زياد سودی نمی برند. تاکنون باور عمومی بيشتر بر اين بود که نوشيدن دست کم هشت ليوان آب در روز، که معادل يک و ليتر و نيم است، پوست را بهتر ميکند، موجب کم شدن سردرد ميشود، و ضمن پيشبرد رژيم های مرتبط با کم کردن وزن، کليه را فعال تر ميکند. پژوهشگران ميگويند نشانه ای حاکی از معتبر بودن اين باور پيدا نکرده اند. پ

زشکان در مقاله ای که اين ماه در يک نشريه علمی چاپ شد ميگويند بنظر ميرسد اين باور از افسانه ای قديمی الهام گرفته است.

emailme.gif اين مطلب را برای يکی از دوستان خود ايميل کنيد
printerfriendly.gif از اينجا چاپ کنيد

  خبر اول

  خبرهای ديگر