Amerika'nın Sesi ▪ Turkish
 1942’den bu yana güvenilir haber

Düz Metin
Ara

Kırmızı Şarap Kalbe İyi Geliyor

01/04/2008

More expensive wine tastes better... if you believe it's more expensive
Birçok araştırma günde bir ya da iki kadeh kırmızı şarap içmenin kalbe iyi geldiğini, hatta kilo vermeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Uzmanlar şimdi de kırmızı şarabın koli basili bakterisi ve gıda kaynaklı başka hastalıklara karşı koruyucu etkisi olduğunu söylüyor.

Uzmanlar ilk kez kırmızı şarabın koli basili ve listeria gibi öldürücü sayılan bakterilere karşı etkili olup olmadığını araştırıyor. Missouri Üniversitesi’nden Profesör Azlin Mustafa, araştırma sonunda, kırmızı şarabın midedeki yararlı bakterileri öldürmediğini, sadece zararlı bakterilere karşı koruyucu etki yaptığını gördüklerini söylüyor. Mustafa’ya göre kırmızı şarap, bu bakterileri öldürüyor ve büyümelerini engelliyor. Profesör, asma dalında ve üzüm kabuğunda doğal olarak oluşan bazı kimyasal bileşiklerin, hastalıklara karşı savunma sağladığını belirtiyor.  Bu kimyasal bileşikler kırmızı şarapta da var, bu da, şarabın insanları bazı bakterilerden kaynaklanan hastalıklara karşı korumasını sağlıyor.

Bazı araştırmacılar kırmızı şarap içmenin yararlarını sorguluyor. Ancak Profesör Mustafa kırmızı şarap suyla seyreltildiği zaman bile zararlı bakterilerin çoğalmasını engellediğini söylüyor. Araştırmacı önemli olanın kırmızı şarabı ölçülü tüketmek olduğunu belirtiyor. Bu da kadınlar için günde bir kadeh, yani yaklaşık 120 mililitre, erkekler içinse birkaç kadeh anlamına geliyor. Uzmanlar, zararlı bakterilere karşı beyaz şarabın da etkili olup olmadığını araştırdı ancak sadece kırmızı şarabın zararlı bakterilere karşı koruma sağladığını belirledi.

emailme.gif Haberi Gönder
printerfriendly.gif Yazıcı İçin

  Manşet
Dow Jones Endeksi'nde Büyük Düşüş

  Diğer Haberler
ABD'den Suriye'ye Lübnan Uyarısı
'Amerikan Ekonomisi Geriliyor'
Mogadişu'da 37 Bin Mülteci
Afganistan'da Açlık Tehlikesi
ABD Libya'da Ticaret Bürosu Açtı
Panik Avrupa'ya da Yayıldı
'Keşmir'deki Militanlar Terörist'
Asya'da Depremler Meydana Geldi
Eritre'ye Silah Ambargosu Uygulanıyor
Nobel Tıp Ödülü 'Virüslü' Çalışmalara Verildi
6 Ekim Amerikan Basınından Özetler
Ehud Olmert Rusya'ya Gitti
Hava Operasyonları Sürüyor
Palin'den Obama'ya 'Terörist Dostu' Suçlaması
Livni: 'Filistinlilerle Görüşmeler Sürecek'
TSK: 'ABD'yle İstihbarat Sıkıntımız Yok'
'Almanya'da Müslümanlar Daha Hoşgörülü'  Audio Clip Available
Yollar Bayram Tatili Dönüşünde Kan Gölü