Amerika'nın Sesi ▪ Turkish
 1942’den bu yana güvenilir haber

Düz Metin
Ara

Su İçmenin Yararları Yeniden Belirleniyor

20/05/2008

Pennsylvania Üniversitesi’nden araştırmacılar günde ne kadar su içilmesi gerektiğiyle ilgili yaygın kanıyı çürüten bulgular ortaya çıkardı. Birçok uzmanı da şaşırtan bu ilginç araştırmayla ilgili ayrıntılar bir süre önce yayınlandı.

Yıllarca hem annelerimiz hem de doktorlar bize her gün bol su içmemiz gerektiğini söyledi. Peki günde ne kadar su içmeli? Bu neredeyse herkesin bildiği genel kural 8 ila 10 bardak arası su içilmesi gerektiği. Ancak öyle görünüyor ki aslı yok. Pennsylvania Üniversitesi’nden araştırmacılar, her gün 8 bardak su içilmesi gerektiği inancının nasıl ortaya çıktığını araştırdı. Araştırma, en az 30 yıllık bilimsel verilere dayanıyor. Araştırma ekibinin başındaki Doktor Stanley Goldfarb bol miktarda su içme fikrinin nasıl ortaya çıktığını anlamanın çok da zor olmadığını söylüyor. Doktor Goldfarb ve ekibi bol su içmenin yararlarıyla ilgili 5 yaygın kanıyı inceledi. Bunlardan ilki, bol suyun böbreklerden toksinlerin atılmasını sağladığı yönünde. Ancak bunu destekleyen hiçbir kanıt bulunmuyor.

Diğer bir kanıysa vücuttaki organların bol suyla daha iyi çalıştığı. Pennsylvanialı bilimadamları vüducun suyu depolamasının suyu hangi hızda aldığına bağlı olduğunu söylüyor. Buna göre, suyu yudumlayarak içmek vücut için daha yararlı. Rejim yapanlara çok su içtikleri taktirde daha az açlık hissedecekleri söylenir. Ancak yapılan iki araştırma su içmenin kilo kaybına yol açtığı kanısının tamamen tersini gösteriyor. Bol su içmenin cildi güzelleştirdiği ve baş ağrısını önlediği yönündeki inançlar da kanıtlanamadı. Peki ne kadar su yeterli? Bilimadamları kadınların günde 11, erkeklerinse 15 bardak içecek tüketmesi gerektiğini söylüyor. Bu miktara, yediğimiz besinlerdeki sıvı miktarı da dahil. "Susadığınız zaman su için. Vücut buna  göre tasarlanmış," diyen Doktor Goldfarb vücudumuzun bizden ne istediğine kulak vermemiz gerektiğini söylüyor.

emailme.gif Haberi Gönder
printerfriendly.gif Yazıcı İçin

  Manşet
Pakistan ve Afganistan Liderleri Türkiye'de

  Diğer Haberler
Rice: 'Pakistan Soruşturmaya Destek Verecek'
Mars Gezgini'nin Yollanması Erteleniyor
Rodos'ta Orman Yangını
İran'da Kıyafet Denetimi Sertleşti
Tahliye Edilen Yerleşimciler Olay Çıkardı
Fransa da Kurtarma Paketi Çıkardı  Audio Clip Available
Misket Bombası Sözleşmesine İmzalar Artıyor
Avrupa'da Faiz Oranları Düşürüldü
VOA - TGRT Haber Ortak Yayını  Video clip available
Otomotiv Şirket Yöneticileri Kongre'de
Leyla Zana'ya 10 Yıl Hapis
AİHM Türban Davasını Reddetti
Vatikan Cami Yasağına Karşı
Hindistan'da Kırmızı Alarm