Yeni bir araştırma  arada sırada çikolata yiyen kadınlarda  kalp hastalığına yakalanma tehlikesinin azaldığını gösteriyor.

Amerikalı  bilimadamları tarafından İsveç’te yapılan araştırma çikolata tüketimiyle kalp hastalıkları arasında  ilişki bulunduğunu gösteriyor. 40 bin orta yaşlı kadın üzerinde yapılan araştırmaya göre, haftada bir iki kez çikolata yiyen kadınlarda kalp hastalıklarına yakalanma riski yüzde 32 oranında azalıyor. Ayda birkaç kez yiyenlerde bile riskin yüzde  26 oranında azaldığı belirlendi.

Ancak söz konusu çikolata, “dark” diye bilinen sade ve koyu çikolata.
Daha önce, Almanya’da  KÖLN Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma da, sade çikolatanın yüksek tansiyona iyi geldiğini ortaya koymuştu. Köln’de olduğu gibi İsveç’teki araştırma da  beyaz ya da sütlü  çikolatanın aynı yararı sağlamadığını gösterdi. Bunun nedeni,  “flavanol” denilen antioksidanın, çikolatadan çok, yapımında kullanılan kakaoda bulunması.

Harvard Üniversitesi Kalp Hastalıkları Epidemiyoloji Bölüm Başkanı Murray Mittleman kakaodaki flavanolun  yeşil çay ve kırmızı üzümde de bulunduğunu hatırlatıyor ve antioksidan miktarının artmasının, kalp ve damar rahatsızlıklarından koruduğunu söylüyor.

Dr. Mittleman’a göre, düzenli çikolata yemek  yüksek tansiyonu önlemekle kalmıyor, tansiyonu kontrol altında tutuyor.

Amerikalı uzmanların araştırması, 1998 ile 2006 yılları arasında İsviç’teki kliniklerde tedavi gören kadınlardan elde edilen verilere dayanıyor. Bu kadınlardan günde 20-30 gram çikolata yiyenlerde kalp hastalığına yakalanma riski ortalama yüzde 30 oranında azalırken daha fazla yiyenlerde  tehlikenin azalmadığı, aksine yükseldiği görüldü.

Doktor Mittleman’a göre bunun başlıca nedeni daha fazla çikolata yiyenlerin diyetlerinde muhtemelen sebze ve meyveye yer vermemesi. Mittleman sağlıklı bir diyetin yanında her gün bir miktar sade çikolata tüketmenin yararlı olduğunu, ancak sebze ve meyve yemenin daha da  yararlı olduğunu söylüyor.

Araştırmaya katılan uzmanlara göre yenilen çikolatanın yüksek tansiyona iyi gelip gelmemesi içindeki kakao oranıyla doğrudan bağlantılı.

Harvard Üniversitesi Kalp Hastalıkları Epidemiyoloji Bölümü Başkanı Murray Mittleman kilit kelimenin “ılımlı tüketim”  olduğunu vurguluyor  ve araştırmanın kadınlar üzerinde yapıldığına dikkati çekiyor.

Daha önce yapılan benzer araştırmalar da, aralarında kalsiyum, fosfor ve magnezyumun da bulunduğu çeşitli mineraller içeren çikolatanın, kanser ve kalp hastalıklarının önlenmesinde, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde az da olsa olumlu etkileri olduğunu göstermişti.