Vehicles of Russian state-controlled broadcaster Russia Today (RT) are seen at Red Square in central Moscow, Russia, March 18, 2018.
Vehicles of Russian state-controlled broadcaster Russia Today (RT) are seen at Red Square in central Moscow, Russia, March 18, 2018.

MOSCOW - The Kremlin said on Friday it was studying a move by cable and digital TV providers in the United States to take Russia's RT TV channel off the air in Washington, saying the move looked like it was illegal and discriminatory.

Kremlin spokesman Dmitry Peskov told a conference call with reporters lawyers were closely studying the grounds for the decision, but said that at first glance it looked illegal and discriminatory.